BMX Freestyle

• Ugentlige ture til andre BMX-parks i området
  • Ramperne er åbne fra kl 14:00 – 22:00 alle ugens dag

BMX-Freestyle

Tjele Efterskole er en enestående mulighed for at kombinere BMX og skolegang.
På Tjele Efterskole har du mulighed for at udvikle dine evner inden for BMX, ligegyldigt om du er nybegynder eller øvet.

Med kompetente instruktører vil der nemlig blive taget udgangspunkt i dit niveau.
Linjefaget henvender sig til alle, der har interesse i at udfordre sig selv på en BMX-cykel, både dig der er interesseret i køre konkurrencer og dig der bare er vild med at køre BMX sammen med dine homies.

WOW – jumpbox

WOW – jumpbox, speedwall, halfpipe og rails er lige noget for dig og dine BMX venner. BMX freestyle i skolens egen indendørs BMX-/skatepark, eller fuld gas på dirttrails. X-verdensmester i freestyle og hele BMX-teamet underviser to gange om ugen, og tager tit på roadtrip til andre parks. Med fokus på DIN udvikling, og masser af fritid til at øve tricks og jumps. Du er vild med at træne, og der er altid nogen på dit niveau.

I forbindelse med racerbanen har vi skolens skovområde, hvori der hvert år bliver bygget nye dirt jumps og dirt trails. Her kan du medvirke i at grave og udforme din egen bane.

Undervisningen

I undervisningen vil der blive fokuseret på flere aspekter af sporten; teknik, motivation og konkurrence – “Game of B.I.K.E”, “Best Trick” – konkurrencer.
Specielt for BMX Freestyle er der et stort fokus på tricks.
Gennem BMX-film lærer vi om historien bag og samler motivation og inspiration.
Undervisningstimerne er fordelt ud på to eftermiddage ugentligt.

Skolegang er ingen hindring

Du får en enestående mulighed for at kombinere BMX, skating, scooter og skolegang. Linjerne henvender sig til alle, der har interesse i at køre BMX race, freestyle, scooter eller skateboard. Her er mulighed for at træne, uanset om du kører konkurrence eller bare er vild med din sport. Undervisningen ligger om eftermiddagen, to gange om ugen, og du kan træne frit alle dage indtil kl. 22. om aftenen.

Eneste BMX skole i Danmark

Tjele Efterskole er den eneste skole i Danmark, hvor det er muligt at tage sin 8., 9. eller 10. klasse, samtidig med at der er masser af tid til at køre BMX, skate og scooter. Mange elever bliver på skolen i weekenden, for at køre med vennerne hele weekenden. Skolens anlæg udvikles hele tiden, og er fuldt på højde med andre skateparks og BMX baner.

Turneringer og events

Hvis du kører i klub, deltager i turneringer og events, kan det også lade sig gøre. I særlige tilfælde giver skolen lov til, at man deltager i konkurrencer, selv om det er en skoledag. Er du vild med BMX, og har du lyst til at gå på efterskole, så er muligheden HER, for at komme til at køre BMX i et helt år, samtidig med at du tager 8., 9. eller 10. klasse.

Go’ stil

Alle instruktørerne på BMX freestyle, race, skating og løbehjul lægger vægt på, at du og alle andre riders optræder med go’ stil. Der er undervisning 4 dage om ugen, og ramperne er reserveret undervisningen, så de enkelte grene ikke bliver generet af andre. Når der ikke er undervisning, kan du bruge parken så meget du vil, det gælder selvfølgelig også i weekenden.