BMX Race

Udforsk

BMX-race

Undervisningen foregår to eftermiddage om ugen. Der er fokus på alle dele af sporten: Teknik, taktik og fysisk træning. På den teoretiske side, arbejder du med fysisk træning, træningsplanlægning, taktik, teknik og videoanalyse. Du bliver undervist af den tidligere landstræner i BMX-race, Christian Munk Poulsen. Hver uge tager et hold kørere ud og besøger forskellige BMX-baner, så der hele tiden er nye udfordringer og muligheder for at prøve grænser med BMX-cyklen. Tjele Efterskole har sin egen racebane, så der i fritiden kan køres og trænes en masse BMX. Banen ligger på skolens område og fungerer som et fristed, med et dejligt udendørs miljø. I skolens skov kan du selv lave dirttracks, og vintertræningen foregår i skolens eget fitness lokale.

Se video

Har du fantasi?

Se det for dig – Danmarks tidligere landstræner i BMX, tager hånd om din udvikling som BMX-kører. Du kører på skolens egen BMX race-bane med Danmarks tidligere BMX- landstræner som coach. Skal du være go’? – overhovedet ikke, fordi du har en vigtig egenskab. Du elsker at cykle og der er masser af andre BMX-ryttere på dit niveau. Ligegyldigt om du er nybegynder, eller har kørt i BMX-klub i lang tid, så vil du blive udfordret til at yde dit bedste.

Random Start

Starten trænes intensivt, mens Christian Munk ser på.

Se video

Skolegang er ingen hindring

Du får en enestående mulighed for at kombinere BMX, skating, scooter og skolegang. Linjerne henvender sig til alle, der har interesse i at køre BMX race, freestyle, scooter eller skateboard. Her er mulighed for at træne, uanset om du kører konkurrence eller bare er vild med din sport. Undervisningen ligger om eftermiddagen, to gange om ugen, og du kan træne frit alle dage indtil kl. 22. om aftenen.

Eneste BMX skole i Danmark

Tjele Efterskole er den eneste skole i Danmark, hvor det er muligt at tage sin 8., 9. eller 10. klasse, samtidig med at der er masser af tid til at køre BMX, skate og scooter. Mange elever bliver på skolen i weekenden, for at køre med vennerne hele weekenden. Skolens anlæg udvikles hele tiden, og er fuldt på højde med andre skateparks og BMX baner.

Turneringer og events

Hvis du kører i klub, deltager i turneringer og events, kan det også lade sig gøre. I særlige tilfælde giver skolen lov til, at man deltager i konkurrencer, selv om det er en skoledag. Er du vild med BMX, og har du lyst til at gå på efterskole, så er muligheden HER, for at komme til at køre BMX i et helt år, samtidig med at du tager 8., 9. eller 10. klasse.

Go’ stil

Alle instruktørerne på BMX race, freestyle, skate og scooter lægger vægt på, at du og alle andre riders optræder med go’ stil. Der er undervisning 4 dage om ugen, og ramperne er reserveret undervisningen, så de enkelte grene ikke bliver generet af andre. Når der ikke er undervisning, kan du bruge parken så meget du vil, det gælder selvfølgelig også i weekenden

Book et besøg

Hvis du gerne vil have en rundvisning på skolen, høre mere om linjefaget og hverdagen, vores to årlige udlandsture, mange arrangementer etc., kan du booke et besøg.