Tjele ABC

Udforsk

Hvordan er det nu egentligt med alle de regler?

Mange mennesker opfatter efterskolerne som et sted, hvor der er mange regler. På Tjele Efterskole er der også regler, og du kan se det meste af det i Tjele ABC’en. Det er en god ide at kaste et blik i ABC’en. For det første giver det jo et godt billede af, hvem vi er, og om du synes, du kan passe ind med de tanker og holdninger, som har bestemt reglerne. For det andet er det godt at kende til efterskolelivet, hvis du vælger at blive elev på Tjele Efterskole.

Tjele-ABC (pdf)

Hvorfor er der så mange regler

Faktisk er der ikke ret mange regler på Tjele Efterskole. Det er lidt som biblens 10 bud – hvis alle rettede sig efter dem, var der ikke brug for love, politi og domstole, men som du nok ved, så … … De fleste regler kender du fra hjemmet, så det er ikke så mystisk. I sjældne tilfælde er skolen nødt til at gøre noget drastisk, som at bortvise en elev. Det er noget, der er helt specielt for efterskolerne, og mange elever bliver forbavset, fordi de kun kender folkeskolen, der “finder sig i” mere. Alt det er nøjagtigt beskrevet under menupunktet Lov og orden.