Freeride

Tjele Efterskole åbner op for et nyt og spændende linjefag fra skoleåret 2021-2022.

Faget samler fart, spænding og masser af adrenalin på hjul.

Er du typen, som elsker at køre på hjul, hoppe igennem luften, fræse afsted i høj fart og elsker at få det adrenalin kick, du får ved at rykke grænser og gøre ting, du aldrig troede, du ville turde gøre?

Så er linjefaget Freeride lige dig.

Her får du mulighed for at prøve kræfter med:

·       MTB-Downhill
·       MTB-Enduro
·       BMX-Freestyle
·       BMX-Race
·       Cykel-trial
·       Dirt-Jump
·       Pumptracks

Alt sammen noget som du i løbet af skoleåret vil få mulighed for at prøve kræfter med!

Freeride har hovedsageligt fokus på enduro-delen af mountainbike verdenen. Vi har fokus på hop, sving og nedkørsler.

Vi har egen skov på skolen, med mulighed for at bygge trails.

Vi tager jævnligt på ture ud af huset til bikeparks og lokale spor i nærområdet.

Skolen stiller udstyr til rådighed i undervisningen, men har du noget som du virkelig brænder for, og selv har udstyret, så har du, ud over undervisning i faget to gange om ugen, en masse fritid, hvor du har mulighed for at slå dig løs på skolens mange faciliteter sammen med andre som også søger adrenalin kicket.

·       Indendørs Skateparks, blandt andet med skumgrav
·       Udendørs Skatepark
·       Indendørs Street areal
·       Bowl
·       BMX Race bane
·       Skov med Dirt Jumps
·       Cykel trial areal
·       Finger parks
·       Fitness rum

Som faste instruktører har Tjele efterskole nogle meget kompetente folk!

Underviser

Rasmus Primby

Studietur

En gang i løbet af skoleåret, tager vi på studietur til udlandet, hvor vi sammen søger nye og spændende udfordringer.